fredag, juli 27, 2007

Det är visst på riktigt




















En vagn som på bilden, fast marinblå har vi fått av våra vänner Monica och Michele i Göteborg. Vi var där i veckan och hämtade den. Nu står den på vår balkong. Det är en Brio Kombi och det första som vi har införskaffat till vår bebis. Och jag fick handsvett och blev helt stirrig när vi skulle traska iväg med den till tåget. Det är liksom på riktigt. Det kommer en bebis i november. Jag ska bli mamma. Måns ska bli pappa. Vi ska få ett barn. Vi ska bli en familj.

Jag fattar det fortfarande inte riktigt. Jag vet bara att det är sjukt kul. Att det sparkar i magen. Att man spanar på andra magar, barnvagnar och små barn på stan. Det snurrar i huvudet av tankar och funderingar. Men så tänker jag på att Sofia och Niklas har klarat av det med bravur. Hillevi är en av världens sötaste drömmar som man vill hälla kokos på och äta upp. Jag och Måns borde rimligtvis också fixa det här med att bli föräldrar.

14 veckor kvar till nedsläpp.

2 Comments:

Blogger Sporty Spice said...

Du kommer bli världens bästa mamma. Och Måns världens bästa pappa. Ungen är ju nästan "Made in Madison" så vad kan gå fel? =)

28 juli, 2007 13:45  
Blogger Sporty Spice said...

P.S! Jag läser just nu Annika Lantz 9 1/2 månad och den måste du, som blivande mamorksa, läsa om du inte redan gjort det. Skrattar så att jag kissar på mig.

29 juli, 2007 00:31  

Skicka en kommentar

<< Home