torsdag, augusti 09, 2007

Åsså lite om hudvård


Till min stora besvikelse har apoteket slutat sälja min dagcreme Eucerin Hydro-Protect. Det tog mig flera år av letande att hitta den ultimata dagcremen. Den var perfekt. Lagom fet, med solskyddsfaktor, dryg och luktade diskret gott. Och nu får jag inte tag i den längre.



RIP




Så när jag stod alldeles vilsen på Åhléns hudavdelning och fingrade på burkar och flaskor fick jag hjälp av en dam (älskar damer - tycker de verkar betydligt mer trovärdiga än, säg en 22-åring med perfekt hud). Hon rekommenderade en creme från Roc. Och eftersom jag har deras solskyddscreme som är helt outstanding så slog jag till.







Välkommen! Jag återkommer när jag testat ett tag.










Och häromdagen fick jag en fuktbehandling på ett spa och då sa hudterapeuten att jag hade normal, något torr hud som var i bra balans men som var fuktfattig. Hennes tips för att få igång fukten - och därmed också lystern i huden - var att lägga rikligt med en fuktmask på kvällen, låt den verka i ca 20 min, torka bort överflödet och sen sova med masken. Upprepa proceduren 4-5 nätter. Och som den sucker jag är köpte jag denna dyrgrip:




Återkommer med lysterrapport på söndag. Men so far so good.