måndag, oktober 08, 2007

Monstebaby på väg

I dag när jag var hos barnmorskan och hon kände på magen var bebisens fötter, rumpa och huvud var så sa hon:

"Oj, oj. Det här är ett stort barn."

Och när hon mätte mig över magen så har jag de senaste 3 veckorna gått från normal (precis enligt kurvan) till stor. Det betyder att bebisen har typ ätit anabola och vuxit som gräs de senaste två veckorna. För när vi gifte oss var jag ju "normal". Sista veckan har jag känt mig helt sprickfärdig och mycket riktigt har jag också gått upp 4 kilo de senaste två veckorna.

Måns och hans två bröder vägde 5 kilo vardera när de kom ut. Jag bävar. Och hoppas att jag inte går över tiden.

4 veckor kvar nu. Jag hoppas på 2.

3 Comments:

Blogger malin said...

Ojdå. Men det är säkert bra. Det kanske inte är bebin som är så stor. Det kanske bara är du. Om det är någon tröst, vill säga...

08 oktober, 2007 21:42  
Anonymous Anonym said...

Nej. Det är bebisen som är stor... Barnmorskan kände på barnets ben, rumpa och rygg.

Tyvärr.

/Hannah

09 oktober, 2007 09:58  
Blogger Sporty Spice said...

Det blir till att klämma ut en hörnsoffa alltså. Ajajaj.

09 oktober, 2007 14:48  

Skicka en kommentar

<< Home