fredag, februari 29, 2008

Dagens outfit


Ja, jag är ju ingen Eleonore precis, men jag måste visa vad som fick mig att bryta mot mitt shoppingförbud. Precis under mina enorma balobas syns min kompis Marcella. Hennes kille har börjat på H&M och började med att rita en top med henne på. Kul! Måste säga att det var mer kul att det var en Marcella-top, än själva shoppandet. Så snart är jag väl helt avprogrammerad.

Annars har vi köpt badbyxor till Maja, hon ska börja på babysim om ett par veckor och vi får hoppas att det blir lyckat. Hon kan för övrigt prata riktigt bra nu - lägger ihop två bokstäver när hon pratar; la, ba, lu, ga, mi, mä, le osv. Snart kan hon rulla runt från rygg till mage och dessutom vill hon hemskt gärna krypa. Fast hon har inte riktigt fattat hur det går till än, men hon försöker för allt hon är värd. Och hon tycker att det är skitkul. Nu är RS-viruset snart väck för den här vintern, vilket betyder att vi gärna går ut och fikar på fik och andra sociala saker.

Själv håller jag mig borta från godis, kakor och glass för en liten sockerdetox (alltså, det är ju socker i allt nästan, men jag har ju typ ätit 100 gram choklad varje dag sen i augusti så det var dags att sätta stopp för det) och har lyckats var helt utan ovan nämnda sötsaker i 2 veckor. Jag tänkte att jag kunde få äta glass igen när jag varit ren i en månad. Kul att det gick väldigt lätt att lägga av med godiset, trodde jag skulle förvandlas till ett monster, men icke.

Nu: sörja att "På spåret" är slut och istället blir det "Let's dance".
I morgon: Åka till Jönköping och hälsa på våra vänner över helgen. Kolla in Charlotte Perrelli.
Måndag: Åka hem igen.
Tisdag: öppen för förslag!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hejja sockerstrejken! Tänk på att mkt socker inte bara finns i uppenbara saker som läsk och sylt. Mycket av det som är fettfritt är sockerfällor (fett är smakbärare och för att det inte ska smaka urk tillsätter de extra socker, typ fettfri fruktyoghurt). Och mörkt bröd är mörkt bara för att de använt mörk sirap, alltså inte alls nyttigt.

01 mars, 2008 21:37  

Skicka en kommentar

<< Home