tisdag, februari 12, 2008

Missa inte

"Brothers & Sisters" i kanal 5. Calista Flockheart är bra. Och Sally Field är suverän - fattar varför hon fick en Emmy för sin roll. När jag och en grupp journalister från olika delar av världen träffade Sally Field i LA råkade hon ut för många kokkofrågor.

En journalist från Israel:
"Du som är så gammal i Hollywood, hur känns det att få en så stor tv-roll?"
Jag grovöversatte - han använde uttrycket seasoned. Classy.

En journalist från Venezuela:
"Hur får man ett lyckligt äktenskap?"
(Hade hon läst den bifogade biografin hade hon sett att Sally Field är singel...)
"Frågar du mig?", svarade hon.
"Men kära du, jag har ingen aning. Jag har aldrig haft något."

Ibland skäms man för sina kollegor. Liiite research kan man väl göra.
Och här: Sally Field på Playboyomslaget från 1986. Otippat!


1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag följer B&S slaviskt här i USA. Så bra! Älskar Calista och Rob. Och Sally är suverän (yepp, first name basis). Såg "sista avsnittet" som de hade på lager nu i söndags ... nu får man snällt vänta på att strejken löser sig.

13 februari, 2008 13:06  

Skicka en kommentar

<< Home