måndag, februari 18, 2008

Mode...

Just nu pågår Milanos modevecka och nyss tog den slut i New York och London. Jag har tackat ja till att hjälpa tidningen i Sverige och internationellt med analyser, sammanfattningar och lite detaljkoll. Och måste säga att inget av det jag sett hittills har fått mig att gå ned i brygga. Men Milano och Paris brukar vara mycket roligare än New York och London.

Mitt shoppingförbud har tydligen fått mig att bli väldigt givmild och generös. Måns har fått typ tusen födelsedagspresenter - han är 30 den gamle guben! - och Maja får mycket kläder just nu. Men vad fan - give a poor girl a break! Jag har otvivelaktigt kommit över mitt småshoppande, däremot. Ni vet, "jag ska bara gå in här lite... " och så kommer man ut med ett par tramsiga armband och en top för 149 kr. Vilken härlig befrielse.

Maja har sin första förkylning och det låter ganska sött när hon pratar och skrattar. Men hon är ju pigg så man behöver inte vara orolig. På onsdag ska hon vaccineras. Ska bli intressant att se hur hon tar det. Och vad hon väger.

Har redan fått en del ångest inför vår flytt. Vi får tillgång till lägenheten måndag 2 juni. Samtidigt ska vi vara ute ur denna kl 12.00 samma dag. Det betyder att man behöver hämta nyckel på deras kontor, flytta ur och städa på typ 4 timmar... Är det möjligt? Jag ska klura ut den där logistiken nu på några nätter tänker jag.

I veckan har jag och Måns upptäckt finessen med Yogite. Antagligen sist av alla men fy fan vad gott! Är ju verkligen ingen temänniska annars men deras te för onda halsar är underbart. Så snart blir det ny sväng till hälsokosten för mer te.

Och i kväll bänkar jag mig framför "Kungamordet".

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag har också slutat dum-shoppa, kan iofs bero på att vi inte har H&M i stan. =)

Flytten låter ju omänsklig - hur ska ni hinna? Ni måste ju kunna ansöka om dispens?!

Grattis till att du upptäckt Yogi. Me love. Har sju sorter hemma. Mmmm. Dricker "bedtime" på kvällen och sover som en nyammad bebbe.

20 februari, 2008 02:08  

Skicka en kommentar

<< Home