lördag, augusti 09, 2008

Välkommen tillbaka!

För första gången på kanske 5 år har jag lyckats pressa ned min kropp i ett par jeans strl 30. Hurra! Fyndade ett par Acne Hep i går och trodde aldrig jag skulle komma i dem. Kul är också att jag åter kommer i mina bh:ar som jag använde pre-graviditeten. Farväl 90 DD - välkommen tillbaka 75 C.

Majarapport:
Hon reser sig upp mot bord, skoställ, sängar - ja allt som kommer i hennes väg. De två framtänderna växer allt mer så nu tuggar hon själv på gurka, banan och annat. Hon säger: "titta" och när man säger "farfar" till henne sträcker hon ut tungan och "pruttar", hehe. Dessutom har hon 9-månaders kris och kan bli ledsen när man försvinner ur hennes synfält, hon böjer sig i en båge bakåt när hon vill komma loss, tappar humöret när maten inte kommer tillräckligt snabbt och protesterar när hon inte får som hon vill. And this is just the beginning...

2 Comments:

Blogger Sofia said...

Hurra för "amningbantningen"! Det är en helt underbar känsla att åter komma i "smala" jeans och slippa ha Pam Anderson-tuttar. Jag längtar redan!

Och ja, separationsångesten är inget emot 2-årstrotsen… Hillevi är världens underbaraste, förutom när hon är trött och arg. Då är det NEJ och storgråt för hela slanten. Råkar jag vara i närheten åker jag på däng.
Det positiva är väl kanske att hon alltid blir väldigt arg på mig och då tyr sig till Nicke. Inget ont som inte har något gott med sig ;)

10 augusti, 2008 13:25  
Blogger Hannah said...

Åh! Jag längtar verkligen till Maja blir 2... ;)

10 augusti, 2008 22:13  

Skicka en kommentar

<< Home