måndag, juni 23, 2008

Riktigt okej

Bild: Moviefone.com

Pradaväskan var skitsnygg, fast jag minns inte den här scenen från filmen... kanske klipptes bort? Eller har jag något fel på minnet? Jag kom på mig själv med att sitta och tänka så här i biomörkret:

"Gud, vad mycket svart kajal hon har."
och:
"Vad gammal hon ser ut på händerna."
och:
"Mäh. Varför har hon aldrig nagellack?"
och:
"Nagellack kanske inte är så hett längre...?"
och:
"Hm... kanske en kort page som Samantha?"
och:
"Eller nej. Jag ska spara ut som Carrie."
och:
"Big måste de ha retuscherat ordentligt."
och:
"Har de inte använt det där breda nitbältet väldigt många gånger?"
och:
"Men gud vad härligt ändå. De är över 40 och klär i paljettklänningar. Det ska jag börja med."

Säkert... :)

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Telefonscenen är med, det är efter att Carrie kastat sin mobiltelefon i havet i Mexico.

Carrie (eller SJP för den delen) har aldrig nagellack. Korta, naturella naglar är the shit tycker jag.

Nitbältet använde Patricia Fields många gånger - och kostymavdelningen döpte det till och med till "Roger". Det var "Roger that" hela tiden. Hon har det på lägenhetsvisningen till den gröna vintageklänningen, till den rosa vintageklänningen som hon har på lunchen då hon berättar att hon och Big ska gifta sig, till den gröna jackan som hon har på sig på Vouge och över den svarta kappan när hon och Miranda Halloween-shoppar ...

Kommer du ihåg scenen när Carrie och Charlotte handlar möbler (overprices skrivbord) och Charlotte är rädd att något ska hända med hennes graviditet - då stod jag utanför och tittade! Cool va?!

24 juni, 2008 00:43  
Blogger Hannah said...

Det är helt sjukt men jag minns inte telefonscenen alls! Kanske satt jag och tänkte på hennes gamla händer alldeles för mycket... :) Vem ringer hon till då?

Jag tänkte på dig också! "Undrar just när Petra var i stan?".

24 juni, 2008 10:26  
Anonymous Anonym said...

Nu blir jag osäker. Är den bara med i boken jag köpte? Vi få se om filmen och ta reda på detta tycker jag. Hon ska enligt min scen-beskrivning ringa till Samantha och det är efter att hon kastat sin mobil i vattnet.

Jodå, när Carre och Charlotte kollar på möbler (Charlotte i svart och Carrie i lilamönstrad kappa) står jag utanför med min lilla digitalkamera och är helt starstrucked. =)

24 juni, 2008 13:09  

Skicka en kommentar

<< Home