söndag, juli 20, 2008

Jag älskar henne mest av allt...

... men klockan är 06.24 på söndag morgon och vi borde ligga och tryna i sängen. Inte vara uppe och leka, Maja. Men tydligen är hon ett av de barn som inte behöver lika mycket sömn som andra. I går somnade hon halv tio och har sovit som en stock till klockan sex.

Annars är hon 8 månader i dag, väger 11.2 kilo och är 74 cm lång. Hon har fått två tänder där nere och två är på gång i övre käken. Jag måste få skryta lite också. Hon kan:
1. Krypa framlänges och baklänges.
2. Suga upp dryck i sugrör.
3. Klappa händerna.
4. Somna i egen säng igen.

På fredag åker jag till Grisslehamns Havsbad alldeles själv. Jag ska få massage, läsa böcker, promenera, äta god mat, få ansiktsbehandling, sova ostört och på söndag ska jag åka hem igen. Jag kommer antagligen längta ihjäl mig efter den lilla mumriken, men jag kommer antagligen också njuta i fulla drag av ensamheten. Rapport kommer.