tisdag, september 13, 2005

Bisarrt sammanträffande ang. Mallis

När Martin och jag var på Mallorca, berättade jag en massa för honom om vad jag mindes från förra gången jag var där. Dvs då jag var cirka 7 år gammal, med min mormor och mamma och några till. Hade förstås inget som helst minne av VAR på Mallis vi hade varit, mindes mest pärlfabriker och att man kunde äta löken rå...

En kväll satt vi på en restaurang vid vattnet som hade typ betongbryggor, ingen strand. Jag mindes att vi låg på såna och solade när jag var liten och undrade varför vi inte legat vid en strand istället.

I går kväll tog jag fram gamla fotoalbum och upptäckte att vi hade varit precis i Santa Ponça! Det vill säga där Martin och jag var nu! Kände igen en massa på de gamla korten, fast allt var ju lite mindre utvecklat då. Och förstås så bodde vi då på ett hotell som låg alldeles bredvid den restaurang som Martin och jag satt på, med betongbryggorna.

Kändes lite trist att jag inte tittat på fotona innan vi åkte dit, det hade varit roligt att veta då att det var samma ort som jag varit på med min mamma och mormor. Men å andra sidan är det ju en skitbra anledning att åka tillbaka till Mallorca.

Om jag hade en scanner så skulle jag scanna in nån schysst bild på mig anno cirka 1979 på Mallis. Men det har jag ju inte. Så ni får se dom när ni hälsar på.

1 Comments:

Blogger malin said...

Coolt.
Och lite bisarrt. Världen är allt bra liten.

13 september, 2005 14:49  

Skicka en kommentar

<< Home