torsdag, september 22, 2005

InDesignhuvudvärk

Vet inte om det beror på InDesign men jag har fått en jävla huvudvärk av den här kursen. Eller så kan det bero på att jag till skillnad från Hannah och Sportyspice inte tränat på 4 veckor... Och jobbat mer än heltid... Nästa vecka ska jag verkligen "ta hand om mig själv". Några tips?

- Ha en spadag hemma
(skulle funka bättre om inte badrummet såg ut som om det tillhörde en knarkarkvart.
- Gå långa promenader
(lär säkert regna)
-Träna yoga, spinning och core.
(hm, ok, sista veckan på träningskortet. kan vara läge för det)
- Massage
(nu börjar det likna något, har en mördarmassage inbokad veckan efter dock)
-Äta grönsaker och frukt - bara....
(yeah right)

Fan att det ska vara så svårt att leva liiite jävla nyttigare. Inte dricka massa kaffe. Stretcha i alla fall i en kvart på kvällen. Inte sitta som en ostbåge i tv-soffan hela kvällen. Äta ett ynkligt äpple om dagen.

4 Comments:

Blogger Sporty Spice said...

Andrea. Håll ut! Jag ska peppa dig allt vad jag orkar Känner mig förövrigt som en superhjälte när du kallar mig Sportyspice ... ska köpa tight trikådräkt i grälla färger och en cape och komma inswoschande på din kurs. Taadaa!

Börja med att köpa några schyssat doftvärmeljus. Ställ dem på badkarskanten. Jazza soft music. Ta ett bubbelbad. Gå på yogan. Förnya till gymkort. Spring ner till Hötorget och handla frukt (jättekul att pruta om inte annat). Gör en fruktsallad och servera i fin skål (roligare att äta då, klicka på lite Kesella Lätt så får du i dig bra proteiner). Köp en ny, fräsig träningstopp så du känner dig snygg. Sätt upp konkreta mål, vad vill du med din träning (att "bara må bra" är inte ett konkret mål). Läs min blogg! =)

Keep on jogging!

22 september, 2005 16:25  
Blogger malin said...

Dillkött!

22 september, 2005 22:59  
Blogger Sofia said...

Oj, jag skulle också behöva ett träningsupplägg efter att ha varit magsjuk i två veckor och i princip inte lämnat sängen under den tiden.
Träningskort har jag, på nya Nautilus, men jag har inte hunnit gå dit än.
Målet för dagen är i allafall att lämna lägenheten och försöka ta mig ner till den nya gallerian här i Sickla. De hade stor hallaballoo-invigning i går kväll som hördes ända in i vardagsrummet.
Shopping är ju den bästa moroten ;)

23 september, 2005 10:56  
Blogger Andrea said...

Ser fram emot shoppingen Sofia! Vi måste komma ihåg att inte kramas dock... eller skaka hand.

Sporty: allt låter bra. förutom att pruta på frukt. Jag HATAR att pruta. blir alldeles stel och stressad.

23 september, 2005 11:36  

Skicka en kommentar

<< Home