måndag, mars 06, 2006

2 grymma brudar, en mordhistoria och lite sex

Detta är Neko Case. Hon är en kanadensisk sångerska som skriver sina egna låtar. Och dom är svinbra. Hennes nya platta heter "Fox Confessor Brings The Flood". I maj kommer hon till Stockholm och då ska jag gå och lyssna.










Detta är Anja Lundqvist. Hon spelar Hoffas tjej i "Tusenbröder Återkomsten" som jag och Måns såg i dag. En riktigt bra svensk thriller. Ola Rapace är också bra. Men Anja är grym.








Detta är Perry Smith och Dick Hickock. De mördade familjen Clutter i Kansas i slutet av 50-talet. Truman Capote skrev en bok om morden (Med kallt blod) och den tog honom flera år. Philip Seymour Hoffman gör Truman suveränt bra i "Capote". Oscarn gick till rätt gubbe. Och efter att ha sett filmen vill man ju läsa boken.








Sen måste jag berätta om skrattfesten hos en vän i lördags. Hon avslöjade då att när hon lekte med klippdockor från typ hennes mormors Allers när hon var liten, hade hon bland andra Lasse Berghagen som klippdocka.

"Han hade sex med Malin Berghagen eftersom jag trodde de var gifta."

Så. Försök få bort den bilden ur huvudet nu.

3 Comments:

Blogger malin said...

Rart av dig att inte outa mig som den som lekte sexlekar med sina klippdockor.

Jag kan också avslöja att Lasse Berghagen hade en affär med Niklas Wahlgren. Jag var redan då extremt medveten. Och att Lill-babs hade ihop det med Niklas pappa.

Som verkligheten alltså. Alla ligger med alla.

07 mars, 2006 11:54  
Blogger Hannah said...

Detta är det bästa jag vet om dig. Jag skrattar högt bara jag tänker på det. Niklas Wahlgren och Lasse Berghagen. Hohohoho.

07 mars, 2006 13:47  
Blogger Hannah said...

Neko Case är född i USA. Jag ber om ursäkt.

09 mars, 2006 23:18  

Skicka en kommentar

<< Home