fredag, mars 10, 2006

Jag - en schlagerbög?














Åh vad jag längtar till lördag kl 20. Då ska jag sitta i Fias soffa och förhoppningsvis låta mig blåsas i väg av Carola. Jag vill se en riktig stänkare.

Just nu: Jag fastnade vid Finlands-tv. Där är det den finska Melodifestivalen. Efter kortresumen hotar de med:
1. En smal kille sjunger en cantata på italienska (!)
2. HIM-kopior med 50-årig sångare och fräsiga eldar
3. David Hasselhoff
4. Två snygga brudar med Madonnafrisyrer
5. TaTu-wannabies
6. balladdrottning
7. powerballaddrottning med nitarmband
8. dicsobrutta med headset som sportar magen
9. duo med allsång
10. Lordi - metal-monster-hittepå
11. Sonya, typ
12. söt tjej med hyfsad discoschlager

De lär ju inte bli något hot i år heller. De har heller inget green room. De sitter i en matsal. Lordi står bakom ett galler. De är för söta finnarna.

Tidigare i kväll: "Syriana" med Kribba och hans nya flickvän. Söt och trevlig! Filmen: lite svår att hänga med i men stark, snyggt foto och en väldigt duktig George Clooney.