torsdag, mars 09, 2006

"Aeon Flux" – en ärtig dam

Jag skäms lite. Igår lurade jag L att gå och se "Aeon Flux" med mig. Vi skulle sett "Capote", men på grund av en vattenläcka i salongen på Victoria gick det inte.

Då föreslog jag Aeon Flux med Charlize Theron i tron att L skulle skratta åt mig. Istället fick jag ett entusiastisk ja. Det fanns en del varningssignaler som jag ignorerade. Som att L nämnde att hon hört att Theron gjorde en fantastisk rolltolkning, att L varnade mig för att hon jättelätt gråter på filmer.

Ungefär 10 minuter in i filmen säger L:
– Är det här verkligen filmen om en gruvabetare?

Hon trodde att vi skulle på "North Country". Och tyckte det var lite underligt att filmen utspelade sig 400 år in i framtiden.

Men "Aeon Flux" var helt okej, supersnygg och kläderna var hur coola som helst. Och den var kort, en underskattad film-egenskap.

17 Comments:

Blogger Andrea said...

Hur roligt som helst! Vet inte om jag nånsin hört talas om nån som inte visste vilken film de gick på. Jag gillade oxå Aoen, vi såg den redan i dec i BKK, sedan köpte jag den pa dvd, och så såg vi om den i Chiang Mai. Så man kan nog säga att jag gillade den. Finns att låna om du vill se om!

Sedan måste du ju låna Firefoxserien! Som blev Serenity. Så bra!

09 mars, 2006 14:10  
Blogger Andrea said...

Aeon menar jag.

09 mars, 2006 14:11  
Blogger Sofia said...

En kort film! Fantastiskt - kanske något jag skulle kunna pallra mig iväg på då.

Välkommen hem Andrea! När får vi ses?

09 mars, 2006 16:13  
Blogger Andrea said...

Eftersom Hannah tvingat mig att jobba redan så kan det dröja. Inte ens 48 timmar i landet så sitter jag och ritar sidor. Det kan inte vara hälsomsamt...

09 mars, 2006 17:44  
Blogger Andrea said...

Men snart!

09 mars, 2006 17:45  
Blogger Måns said...

Vad har ni köpt mer för dvd:er som kan lånas då? :)
(Vi har finfina i utbyte!)

09 mars, 2006 20:01  
Blogger Rolf Elfström said...

Firefox? Hrmpf... Firefly!
Rätt ska vara rätt!

09 mars, 2006 20:17  
Blogger Hannah said...

Jag kan tycka att det vore trevligt men en brunch/fika på lördag/söndag. Och jag ser gärna melodifestivalen. Jag är hemma själv - om ni vill komma hem till mig?

09 mars, 2006 23:06  
Blogger Andrea said...

Kan bara skylla på akut jet lag. Såklart är det Firefly... Men vad är Firefox? Jag tror inte att jag tog det ur luften, det fanns nog i det undermedvetna.

10 mars, 2006 09:24  
Blogger Andrea said...

Måns: Vi har en massa ny-ish film, Capote, Good Night Good Luck, History of Violence, Walk the Line, Narnia (barf), Serenity, Aeon Flux, Geischa-rullen, House - första säsongen mm.

Oj, nu måste jag jobba åt Hannah...

10 mars, 2006 09:26  
Blogger Andrea said...

Vill bara förtydliga att Hannah inte är en slavdrivare. Bara en mycket mycket fokuserad chef...

hihi

10 mars, 2006 09:48  
Blogger Rolf Elfström said...

Firefox... nu för tiden sammankopplas det nog mest med browseralternativet till Internet Explorer men för mig som var ung på glada 80-talet är det en "stjäla-flygplan-film" med Clintan. =)

10 mars, 2006 09:55  
Blogger Andrea said...

Jamen självklart var det browsern jag tänkte på,tack! Jag är verkligen inte helt hemma mentalt ännu...

10 mars, 2006 10:08  
Blogger malin said...

Ja! Jag har väntat på att ni ska komma hem med "Firefly".

Jag kan inte ses i helgen (är i Gbg), men jag väntar med spänning på att få en träningskompis igen.

10 mars, 2006 11:09  
Blogger Måns said...

Ah. Då vill jag låna: ALLA!
:-)
I sinom tid.
Och inte på en gång förstås.

10 mars, 2006 12:50  
Blogger Sofia said...

Jag vill också låna! Capote och Walk the line till att börja med.

Hannah: Jag ses gärna på lördag, vill ju inte missa Carola!
Jag har inte kollat med N, men du kanske vill komma hem till oss så kan vi laga något smarrigt ihop?

10 mars, 2006 16:18  
Blogger Hannah said...

Ja! Jag vill komma till dig Sofia om jag får. Ringer dig på lördag. Heja Carola!

10 mars, 2006 17:42  

Skicka en kommentar

<< Home