torsdag, maj 18, 2006

Mansunderkläder?

Vad är skillnaden mellan en kalsong och en herrtrosa?

6 Comments:

Blogger Sporty Spice said...

Att jag får eksem bara någon säger ordet "herrtrosa". Brrrr!

18 maj, 2006 16:30  
Blogger malin said...

Tobbe på mitt jobb hävdar att en kille i deras klass (mellanstadiet) blev utstött för att han hade herrtrosor. Men när vi googlade på bilder verkade det vara samma sak.

Ni män där ute, vad är egentligen skillnaden?

19 maj, 2006 14:56  
Blogger Rolf Elfström said...

Alla herrtrosor är kalsonger, men alla kalsonger är inte herrtrosor (t.ex. boxers, långkalsonger osv.).

Ungefär som att alla tigrar är kattdjur men alla kattdjur inte är tigrar (jisses så överpedagogisk jag blev helt plötsligt).

Herrtrosor är alltså det som anglofiler kallar "briefs".

20 maj, 2006 13:59  
Anonymous Anonym said...

Jag undrar om han inte blev mobbad för att han sa "herrtrosor" snarare än för att han hade det. Haha.. stackars kille i vilket fall

21 maj, 2006 00:24  
Blogger Rolf Elfström said...

Hade samma tanke jag med, man bör nog vara minst 60+ för att komma undan med att säga herrtrosa...

21 maj, 2006 16:00  
Blogger malin said...

Tack Rolf. Nu fattar jag!

24 maj, 2006 17:04  

Skicka en kommentar

<< Home