onsdag, maj 17, 2006

Smart casual

På måndag ska jag mingla med kungen på Polarpriset och på inbjudningskortet står att klädsel är smart casual. Första bilden som kommer upp när jag gör en google-bild-sökning:






















Jag är ganska säker på att kungen - festprisse eller ej - inte skulle gilla att jag dök upp i Konserthuset iklädd detta smarta casual-plagg. Fast killarna i Led Zeppelin skulle nog tycka att jag är ganska frän.

Här är annars en klänning som jag bara ÄLSKAR från Michael Kors:




























Annars kan Roland Mouret verkligen det där med cocktailklänningar. Denna är magnifik.


4 Comments:

Blogger malin said...

Mourets klänningar är helt fantastiska. Speciellt för oss med midja och mycket höft.

Köp en sån!

Jag kommer låna den.

18 maj, 2006 08:50  
Blogger Hannah said...

Malin, with all due respect.

Du kan inte låna en Roland Mouret i strl 40. Du skulle passa mycket bättre i strl 38.

Jag vet att både Oasis och Asos har billiga kopior av nämnda dress. Vi får väl se. Jag lovar att ta en bild av mig själv så nära kungen det bara går.

18 maj, 2006 10:33  
Blogger malin said...

Höfter storlek 40, topp storlek 36-38.

Problemet för oss damer som är kurviga nedtill men inte upptill.

Men en fördel när man ska lå¨na sina vänners Mouret-klänningar.

18 maj, 2006 11:37  
Blogger Sofia said...

Oasis har jättefina kopior, det såg jag när jag scoutade runt Debenhamns medan jag fortfarande hade stor mage.KÖP!!

Och den fina Michael Kors-klänningen ser ut som något man kanske gifter sig i...


by the way, Malin, hur var bröllopet?? Kort??

18 maj, 2006 12:30  

Skicka en kommentar

<< Home