onsdag, september 14, 2005

Nu är det jul igen...

... och jag lever ett mer förvirrat liv än vanligt.
Hemma är det höst och Johan har just landat med 17 kilo egenhändigt fångade kräftor (väääldigt stolt) varav i alla fall ett par kilo finns i vår frys.

Ute är det sommar, eller i alla fall kändes det som det i morse, när jag hade vrålbråttom och typ joggade till jobbet i regnjacka och yllekofta (det såg kallt ut från mitt fönster och jag vet inte vad det är med mig men jag kan helt enkelt inte förstå väderleksrapporter. Tittar och tittar på siffror och solar och regnväder - men vet jag vilket väder det blir? Icke! Ointressant, helt enkelt. Ja, tills man kommer ut då, i regnjacka fast det inte har börjat regna än).

Och så var det då julen. Den är snart här för oss alla (bara drygt tre månader kvar) men jag har redan varit begraven i dagarna två i högar med julbelysningar - stjärnor, stakar och slingor, samt i tjugo stycken Ikeas lurviga Ludde. Svettigt värre. Lämnar bara studion för att dricka kaffe. Håller också på ordnar nån slags glöggtest av årets nyheter.

Har lite svårt att få årstiderna att gå ihop. När nån frågar nåt måste jag tänka i flera sekunder och först bestämma mig för om det ska bli sommar eller vinter innan jag svarar.

Har tränat också. Är rätt nöjd med mitt första fjantpass, KI-balans på Friskis. Ger förstås ingenting, men min målsättning just nu är att gå dit, så jag är rätt nöjd ändå.

Har skaffat digitaltv också. Höll på att bli av med mitt bredband på köpet, men började nästan gråta och då fixade snälle (och rätt söte) trehåliväggenkillen det hjälpligt. Så nu ska jag få 22 nya kanaler att inte titta på. Och stabilt bredband (jippi!).

Har också tittat på Lost. Inte hela serien, men ett halvt avsnitt. Verkar värdelöst när man hoppar in i det nu. Så jag hoppade ut igen. Och den här säsongens desperata hemmafruar verkar väldigt förutsägbart och trist. Det är bara ego-Bree som det är lite krut i. Behöver nog inga kanaler alls egentligen. Bredband räcker.

Har också lärt mig att starta ett eget inlägg på bloggen. Häpp!

1 Comments:

Blogger Hannah said...

Grattis! Det var ett suveränt första inlägg. Jag förstår precis vad du menar med vädret. I morgon ska det tydligen bli fint. Kjol?

14 september, 2005 23:41  

Skicka en kommentar

<< Home