måndag, augusti 21, 2006

Att resa...

Jag reser en hel del. Mest med flyg, både lågpris och vanligt flyg. Och hittills har min väska alltid kommit fram med mig. Det trots att jag landat på pytteställen i bortre Asien.

Men på vägen till Aberdeen i fredags så hände det. Jag var en av de där sorgliga människorna som stod kvar när bagagebandet slutade snurra och såg förvirrad ut. Min nya fina samsonite var borta. Försvunnen. Ensam nånstans på något annat bagageband.

Kom hem till M och började ringa runt. Okej. SAS gav mig £52 att köpa necessities för. Min hemförsäkring 300 kr efter 12 h. Och sen ytterligare 300 för varje 12 h som det var borta. Men minus det jag fick från flygbolaget. Resan var bokad med Diners. De gav mig 1000 kr efter 6 h, ytterligare 1000 efter 12 h och 2000 till efter 48 h. Så jag gav mig ut och handlade. Ett par jeans (jag reste ju i kjol) tandkräm, tandborste och trosor och allt annat man kan tänka sig.

Väskan dök upp igår eftermiddag, efter en ca 55 h. Så nu har jag ett par fina jeans från Gap, en ny Benchsweater, trosor, sockar, massor av schampo, hudkräm, ansiktstvätt, Top shop-topp, vindjacka, byxor från Quiksilver till M. Och förhoppningsvis säger inte Diners nej när jag skickar in kvittona. Tjoho!

Lärdom:
• Se till att ha nödvändigheter som p-piller och sladdar i handbagaget. Allt annat ersätts av försäkringen.
• Betala med ditt eget kredit/kontokort. Betalar nån annan gäller inte försäkringen.

2 Comments:

Blogger Sofia said...

Hey! Låter ju som en bra affär att tappa bort väskan på vägen.
För övrigt har himlens portar öppnat sig över Sickla just nu, och åskan dånar mellan köpcentren. Men min dotter sover sött...

21 augusti, 2006 14:36  
Blogger malin said...

Japp. Så länge den inte är borta för länge. Eller för kort.

Men man måste handla innan den kommer tillbaka och det måste räknas som necessary. Och skor ingår inte. Så det var inte helt lätt att hitta saker som kändes nödvändiga. Men jag lyckades!

Hoppas att Diners känner likadant.

21 augusti, 2006 15:17  

Skicka en kommentar

<< Home