lördag, augusti 26, 2006

Man är inte 20 längre

En liten after work i går skulle det bli. Det blev vinhinkande på Hemma Hos med Sanna & Johan och Kristian B, sen öl med Karin & Mats på Tennstopet (!) och mer vinhinkande med Magnus, Martin och Freddan på Folkoperans bar. Åsså ett sista glas på Tivoli. Sen stod jag och svajade och svamlade i hallen klockan tre och Måns blev ganska trött på mig.

Min ex-sambo Leif sa en dag efter en av mina fyllor; "Du är en pajas." Då var klockan sju på söndag kväll och jag hade precis vaknat. Jag hade varit på krogen och sen på efterfest till klockan tio på morgonen. Ramlat av barstolen kanske 4 gånger och försökt föra ett samtal med Claes "Sky High" Yngström; "Men du, Claes. Vad var det som hände med Louise Hoffsten, egentligen?" Och på väg hem halkade jag på en isfläck och kunde knappt ta mig upp igen. Och efter isfläcksolyckan kunde jag knappt röra armen. Dessutom hade jag en halv lins i ögat och den andra satt fast på badrumskaklet. Leif fick köra mig till akuten för röntgen av armen.

Dagen efter började vårterminen. Då jobbade jag som medialärare i Uddevalla. Min bästis Lena körde mig och fick ledsaga mig till klassrummet. Jag hade armen i mitella och bara bra syn på ett öga. (Månadslinser var det då.)

Hur som helst. I dag är jag en pajas igen. Vaknade och stapplade till toa. Resorb, Ipren, kaffe, en tugga smörgås. Jag ville verkligen såga av mitt huvud. Jag låg i soffan hela dagen och ställde in bio-date med Sporty. Tog en triangel-tablett, dåsade, åt spagetti, drack äpplejos. Såg 3 avsnitt av "For love or money". Och funderade.

Bakfylle-ångest-funderingar. Vad vill jag göra? Var kommer vi att bo? Är jag verkligen bra på nåt? Vad ska man med tidningar till? Är det jag gör verkligen meningsfullt? Hur ska man kunne leva sitt ultimata liv? Åsså bestämde jag mig för att ta det lugnt med vinet. Mina senaste fyllor har resulterat i fruktansvärda bakfyllor som håller i sig hela dagen. Vilken waste.

2 Comments:

Blogger Sporty Spice said...

Stackars, stackars dig! Det gjorde ingenting att du ställde in vår dejt. Jag förstår. Tro mig!

Här kommer svaren på dina frågor.
1. Du vill göra något kul där du utvecklas.
2. Du kommer att, efter att ha kuskat runt i USA och bott hos mig i Madison i minst en månad, flytta in i en trea i med sjöutsikt på Lugnets Allé.
3. Du är bäst!
4. Tidningar kan man läsa, lägga under blöta sneakers och så är de jättebra när man ska packa ömtåliga saker.
5. Allt du gör är meningsfullt. Du är menigsfull (med betoning på full. He, he).
6. Du lever redan ditt ultimata liv. Du har ett bra jobb, ett vackert hem, en underbar Måns, massor av vänner och en snygg frisyr.

27 augusti, 2006 11:27  
Blogger Hannah said...

Tack för din support, Sporty.

Det kommer bli så grymt att komma och hälsa på i Madison!

27 augusti, 2006 15:23  

Skicka en kommentar

<< Home