fredag, september 01, 2006

Senaste nytt

Tantdoris har vaknat! Hurra! Och jag gjorde samma test som hon. Vem är du i "The White house". Jag är Leo McGarry...

As the captain of the Bartlet Administration's boat, the chief of staff is a work-a-holic. Although he is sometimes haunted by the demons of his past alcohol and drug abuse, because of his character and perserverance there is no one more admired on the staff than he.

'Nuff said.

Måns har för övrigt köpte HELA dvd-boxen med de första 6 säsongerna. Den är fin.

I kväll har jag dinerat med Sporty och vi smider planer för USA-vistelser. Både hennes stora kommande och mina något kortvarigare diton. Grymt! Åsså peppar vi för hennes sprit-tömmar-bash. Grymt igen.

På vägen hem i tunnelbanan råkade jag först ut för 3 ASTÖNTIGA 14-åringar som gjorde sitt bästa för att störa mig. De trodde att de var häftiga som fan - jag gav dem fingret när de klev av. (Mycket tufft.) Vid Gullmars stod ett gäng 15-åringar och skrek en massa och försökte störa folk. Och på tvärbanan satt ett par 15-åringa fula "punk"-tjejer och tykade med den färgade konduktören; "Vi är ju inte från Afrika. Varför ska vi betala? Du ska vara tacksam att du får komma in i det här samhället". De klev av vid Fryshuset.
Fy fan. Jävla ungjävlar.

Annars har det varit mycket övertid på jobbet. Alla nya projekt är på gång - sjösättning snart. Ska bli intressant att få höra vad ni tycker. I torsdags följde Måns med mig på Cafés modepris-fest på Hasselbacken. God mat, skumpa, dessertbuffé, vin, prisutdelning och goodiebag. Lyckat.

Avdelningen visum till Ryssland ser ut att vara ok. I torsdags morse var vi där och då dissades några stämplar från resebyrån i St Petersburg som var oläsliga men i morse med de nya scannade dokumenten med fina stämplar gick det bättre. Vi hämtar visumen på torsdag. Flyger till St Petersburg på fredag. Puh.

1 Comments:

Blogger malin said...

"Ahh, the ever-cynical and sarcastic speechwriter. Gutsy and not afraid to speak up or clash with authority, his dry wit is amusing. But under it all he's just a big teddy bear... and the world's biggest Yankees fan."

Toby blev jag alltså.

02 september, 2006 10:08  

Skicka en kommentar

<< Home